Kaj je BETT?
Bett oz. Bett Show (polno ime “British Educational Training and Technology Show”) je vsakoletni sejem v Združenem kraljestvu, na katerem največja podjetja in institucije predstavljajo nove tehnologije v izobraževanju. Organizira ga ITE Group in je največji tovrstni sejem v svetovnem merilu. Prvi Bett sejem je potekal leta 1985, od leta 2013 pa ga organizirajo vsako leto januarja v Londonu.
Clevertouch Akademija
Pri Clevertouch so posebej za slovenske obiskovalce pripravili prilagojeno strokovno izobraževanje o uporabi YouTube posnetkov pri pouku. Predaval je dr. Edward Tse, direktor izobraževalnih strategij podjetja Nuiteq (bivši dolgoletni direktor raziskav in razvoja programske opreme SMART-a in izumitelj prve interaktivne mizice).
Na predavanju “Razvijanje kompetenc 4-K s pomočjo YouTube-a” je predstavil, kako lahko učitelji bistveno hitreje uporabijo že pripravljene YouTube vsebine v slovenskem jeziku in se v razredu posvetijo predvsem delu z otroki. Ključni strokovni poudarki s predavanja so povzeti v prispevku na našem blogu. Za ogled kliknite TUKAJ >>.
Predavanje je obiskalo več skupin slovenskih učiteljev, profesorjev in ravnateljev. Vseh je bilo preko 150. Pri Clevertouch so bili navdušeni nad radovednostjo in poznavanjem sodobnih tehnologij pri slovenskih udeležencih.
Razstavni prostor Clevertouch
Leta 2009 je Clevertouch v Veliki Britaniji na BETT Showu prvi v Evropi predstavil zaslon na dotik velikega formata. Letos so s solastnikom in predsednikom uprave, Kevinom Batleyjem, na Clevertouch razstavnem prostoru praznovali desetletje inovacij. Spomnili so se tudi številnih nagrad ter priznanj za najboljši interaktivni zaslon v posameznih letih pretekle dekade.
Slovenski obiskovalci smo se udeležili predavanj, ki so potekala v manjšem avditoriju Clevertouch razstavnega prostora. Nekdanja profesorica gospa Sue Cook je predstavila, kaj šole potrebujejo in kaj učitelji pričakujejo od novih tehnologij v svojem razredu. Sue se je dotaknila 6 ključnih elementov, ki jih morajo šole upoštevati, preden izberejo novo tehnologijo. Pokazala je, kako lahko učitelji hitro in enostavno ustvarijo poglobljena spoznanja, ki združujejo vse elemente, potrebne za učenje v 21. stoletju. Ponudila je nasvete, kako lahko šole prihranijo denar in hkrati zmanjšajo obremenitve svojega učnega in podpornega osebja.
Predstavila je tudi program za predstavitve in sodelovanje pri pouku Clevertouch Lynx, ki je v celoti na voljo v slovenskem jeziku. Omogoča odpiranje in neposredno uporabo Powerpoint in Notebook predstavitev ter njihovo preurejanje in nadgrajevanje z novimi vsebinami. Program je že ob nakupu 1 Clevertouch zaslona na voljo za uporabo na celotni šoli brez doplačila na vseh napravah. Tako se lahko cel kolektiv odloči za prehod na uporabo novega poenotenega programa v slovenskem jeziku ne glede na napravo, na kateri ga bodo uporabljali.
mozaBook
Program mozaBook se uporablja na interaktivnih zaslonih za pouk z animacijskimi, predstavitvenimi in ilustracijskimi možnostmi. Zanimive interaktivne vsebine in aplikacije vzbudijo zanimanje učencev ter pripomorejo k njihovemu dojemanju učne snovi. Pri razvoju programa so upoštevali pripombe in predloge učiteljev. Zaradi tega je uporaba programa preprosta in lahka; uporabnik bo hitro našel vse, kar išče.
Na Mozaikovem razstavnem prostoru so nam predstavili mozaBookov izjemen nabor že pripravljenih vsebin v slovenskem jeziku. Učitelje, profesorje in ravnatelje je navdušila poglobljenost in širina vsebin. Za vse predmete so na voljo animacije, video posnetki, zvočni posnetki, 3D animacije in opisi. Program Mozabook preseneča z možnostmi za enostavno delo ob začetku uporabe (ko se še program učimo uporabljati) in izredno funkcionalno naprednostjo, ki si jo učitelji odpirajo postopoma glede na potrebe in znanje.
Ostali razstavljavci in dogajanja
Na BETT je zares ogromno različnih razstavljavcev, na razstavnih prostorih nenehno vrvi in se dogaja. Ker se je lansko leto Bett osredotočil na razvoj digitalnih veščin učencev na vsaki stopnji njihovega izobraževalnega potovanja, je letošnja predstava dala večji poudarek pomenu partnerstev.
Izleti na Mars in možnost navideznega seciranja človeškega očesa so s številnimi VR (Virtual Rality – navidezna resničnost) razstavljavci v primerjavi z lanskim letom izrazito izstopali. V “resničnem svetu” so prevladovala podjetja, ki so predstavljala robotiko, programe za lažje programiranje, naprave za umetno inteligenco (AI), orodja za uporabo senzoričnih povezav …
Tehnološki velikani, kot sta Microsoft in Dell, katerih stojnice vedno privlačijo množice, niso razočarali, predstavili so množico novih rešitev in naprav. Bumblebee (iz filmov Transformers) se je izkazal za izvrstno atrakcijo, ko se je po poteh razstavnih prostorov sprehajal med udeleženci.
Ni manjkalo inovativnih tehnologij za uporabo v učilnici. Letos je bilo več pozornosti posvečene ustvarjanju resnično privlačnih učnih okolij, ki presegajo značilnosti klasične učilnice.
Z bogato ponudbo impresivne tehnologije se vedno pojavljajo vprašanja glede cenovne dostopnosti. Npr. Anthony Salcito, podpredsednik za izobraževanje pri Microsoftu, trdi, da je Združeno kraljestvo vodilno v tem, kako naj bi se tehnologija uporabljala v šoli. Drugi govorniki pa so ob tem izrazili zaskrbljenost zaradi finančnih pritiskov pri vlaganju v inovacije in v nove tehnološke rešitve v šolstvu.
Različna predavanja
Pri organizaciji in izvedbi velikih predavanj sta izrazito izstopala Microsoft in Google. Povsem sta bila osredotočena na primere dobre prakse pri uporabi njunih orodij za uporabo pri pouku in delu doma. Presenetili so s prepričljivimi nastopi vodij šolskih področij, ravnateljev, učiteljev in celo učencev. Zelo verodostojno so predstavili različne v učilnici izvedene projekte, ki so bistveno povečali vključenost in motiviranost učencev.
V največjem avditoriju “The BETT Arena” so se kresala mnenja o vročih temah. Ali je smiselno uporabljati orodja z umetno inteligenco v izobraževanju? Kako zagotavljati zasebnost učencev in učiteljev in do katerih podatkov lahko kdo dostopa? Katere koristi prinaša navidezna resničnost pri pouku za učence, katere za učitelje? Kako lahko šole učinkovito v učne procese vključijo vse svoje pripomočke, s katerimi že razpolagajo? Zakaj nekatere šole še vedno uporabljajo projektorje in interaktivne table namesto interaktivnih zaslonov? Moderirani in kot diskusija zastavljeni pogovori so bili zelo zanimivi, Arena je bila večino časa zapolnjena do zadnjega kotička. Vse pa je kot rdeča nit povezovala ugotovitev, da je znanje o uporabi novih tehnologij v šolah ključno in je uvajanje mogoče le ob sočasnem usposabljanjem učiteljev, ki pri tem morajo vložiti svoj trud in biti motivirani za uporabo novih rešitev.
Zaključek
Bett 2019 je prinesel bolj zrele in domišljene poglede na nove tehnologije v izobraževanju. Interaktivni zasloni so postali priznana in preverjena rešitev. Navidezna in razširjena resničnost se selita na konkretna področja uporabe in pridobivata predvsem nove vsebine. Umetna inteligenca v izobraževanju je umeščena v vse bolj preverjene okvire, v katerih jo je že mogoče (ob ustreznih omejitvah) varno in koristno uporabljati.