Čas branja: 3 min

Kakšna bo učilnica prihodnosti?

Učilnica v letu 2020 se zelo razlikuje od tiste iz iz leta 2010. Danes ima skoraj vsaka učilnica interaktivni zaslon ali vsaj interaktivno tablo s projektorjem. Učenci uporabljajo tablice za učenje. Domača naloga je naložena na portal, do katerega imajo dostop učitelji, učenci in starši. Današnja generacija učencev odrašča s sodobno tehnologijo in jo pričakuje v vseh fazah učnega procesa. Ne gre samo za to, kaj se učenci naučijo, ampak predvsem, kako se učijo. Pri pripravi otrok na delo in življenje v 21. stoletju so zelo pomembni tehnološka strokovnost, digitalne spretnosti, sodelovanje in sposobnost komuniciranja.

Se bodo učni procesi in orodja v šolah znova tako hitro spremenili v novem, pravkar začetem desetletju do leta 2030?

Pri Clevertouch so v to prepričani. Pravzaprav so ena od gonilnih sil, ki premika meje pri učenju, saj bodo njihovi zasloni in tehnologije leta 2030 “stari” že 21 let. Kakšni bodo videti kot “odrasla oseba”? In kako se bo do takrat spremenila učna izkušnja?

Vedno povezani

Izobraževanje bo tako v učilnici, kot zunaj nje potekalo z brezšivnim prehodom. V prihodnosti bodo različne platforme in naprave med seboj vedno povezane in na voljo kjer koli. Tako da se bodo učenci lahko (ne glede na trenutno okolje) nenehno učili. Učna izkušnja bo postala veliko bolj tekoča, saj se bo izobraževanje povsem povezano dogajalo doma, v učilnici in na poti. Clevertouch že zdaj učiteljem omogoča, da delijo delo z učenci preko računov v oblaku, kar bo čez 10 let učni standard. Mladi bodo uživali v učenju in jim bo predstavljalo vključujočo izkušnjo, ki jo lahko doživljajo kjer koli. Učenje iz oči v oči se bo zmanjšalo in lahko bi celo prišlo do tega, da bodo učenci lahko obiskovali šolo, ki je oddaljena na stotine kilometrov, pa se bodo v delo vseeno v celoti in brez težav vključevali kar na daljavo.

Navidezna in obogatena resničnost

Navidezna in obogatena resničnost bosta spreminjali načine učenja. Nekoč so morali učenci brati o oddaljenih krajih ali zgodovinskih dogodkih v suhoparnih učbenikih. Do leta 2030 bo povsem samo po sebi umevno, da se bodo lahko “potopili” v prostore navidezne resničnosti in neposredno izkusili tisto, o čemer se učijo. Tako bodo lahko potovali v preteklost ali obiskali kraje na drugem koncu sveta, vse s pomočjo računalnikov, pametnih naprav in sistemov za navidezno resničnost.

Uporaba iger pri učenju

Igre se uporabljajo v celotnem izobraževanju in celo v poslovnem svetu. Spodbujajo učenje z nagradami in izkoriščajo prednosti mehanike igranja, pomagajo izboljšati pomnjenje, razumevanje in reševanje problemov, pa tudi sodelovanje in socialne veščine. Namesto tradicionalnih načinov učenja se bo za izboljšanje izobraževanja veliko pogosteje uporabljalo interaktivne video vsebine in igre. Cleverstore ima že zdaj veliko aplikacij in funkcij, do katerih lahko učitelji, ki uporabljajo interaktivne zaslone Clevertouch, dostopajo za nadgradnjo učenja, v razvoju pa je ogromno novih.

Osebni pristop

Osebna prilagoditev učnega procesa bo ključna. Učenci in dijaki bodo vse bolj sami usmerjali in konstruirali svojo izobraževalno izkušnjo, ne pa jo pasivno opazovali ali učne vsebine zgolj nepredelano pomnili. Skozi umetno inteligenco bodo učitelji lahko razvili načrte učenja po meri vsakega posameznika, kot mu najbolj ustreza, in s tem krepili njegove prednosti. Tehnologija bo učitelju omogočala individualizirano poučevanje s sledenjem napredka in s prilagajanjem dejavnosti, kar bo ustvarilo zelo raznolike in visoko prilagojene učilnice. Prilagodljive učne tehnologije bodo uporabljale podatke o dosežkih in napredku posameznih učencev in dijakov za razvoj izobraževalnih načrtov, ki so prilagojeni njihovi hitrosti, sposobnostim in interesom.

Premagovanje ovir

Vsak učenec si zasluži najboljšo izobrazbo, ne glede na ovire, s katerimi se v svojem življenju sooča. V prihodnosti ne bo treba biti v učilnici, da bi dobili odlično izobrazbo. Tako se bodo lahko npr. učenci in dijaki s telesnimi omejitvami učili kar od doma. Učenci, ki se borijo z opismenjevanjem, se bodo lahko učili na druge načine in tako izboljšali svoje znanje z uporabo prilagojenih programov za učenje, kot so npr. že na voljo v Cleverstore. S pomočjo tehnologije za lajšanje nekaterih ponavljajočih se in birokratskih nalog bodo lahko učitelji preživeli več časa z učenci in dijaki, ki imajo učne težave. Vključevanje novih izobraževalnih tehnologij v učilnico pomaga učencem in dijakom iz različnih okolij in ozadij, da imajo enake možnosti za učenje in razvoj.

Sodelovanje

Uporaba orodij za sodelovanje, kot so interaktivni zasloni in tablice, še naprej narašča. Ker se cene znižujejo, narašča opremljenost učilnic. Tako se počasi približujemo cilju, kjer ima vsak učenec svojo napravo. To dolgoročno ne sme biti omejeno na najbogatejše šole, na voljo mora biti vsem učencem ne glede na socialno ozadje. Do leta 2030 bo polovica svetovne mladine živela v državah, kjer bodo mobilne naprave imele neposredno internetno povezavo, kar bo omogočalo konstanten prvovrsten dostop do digitalnih učnih vsebin.

Nove postavitve in tehnološke rešitve

“Veliko tehnoloških rešitev, ki že danes postajajo vse bolj zanimive, se bo še dodatno razvilo,” pravi Shaun Marklew izdelčni direktor za Clevertouch. „Zdaj se interaktivni zasloni v glavnem še uporabljajo v enem položaju, v prihodnosti pa bo zaslon mogoče zasukati v različne položaje in s tem ponuditi nove vrste predstavitev in načinov uporabe. Zelo se bo razvila tehnologija uporabe stekla in zaznavanja dotika, steklo bo postalo zaslon na dotik velikega formata. Steklena stena bo postala kar zaslon. Okolje v učilnici se bo popolnoma spremenilo. “

Zaključek

Gotovo je, da se bo učilnica v letu 2030 bistveno razlikovala od današnje v 2020. Izobraževalne ustanove in tehnološka podjetja se bodo morali hitro razvijati, da bodo odgovorili na zahteve in potrebe sodobnih učencev in dijakov, ki jih je treba učinkovito in kakovostno pripraviti na dinamično in pestro prihodnost.