Trend preoblikovanja delovnega okolja, predvsem pisarn, je v zadnjih dveh letih v velikem porastu. Globalizacija je na tem področju končno dosegla tudi našo državo. Danes se v slovenskih v podjetjih pojavljajo t.i. prostori za hitra srečanja (Huddle Room/Space). Izvor imena seveda izvira z zahoda, kjer se je ta trend prvič pojavil že pred nekaj leti. Da ta trend strmo narašča sedaj tudi v Sloveniji, priča dejstvo, da se je tehnologija toliko približala porabnikom, da je postala uporabna in predvsem dostopna. Kaj natančno je Huddle Room, si lahko preberete tukaj.
V tem članku se bomo osredotočili predvsem na uporabniško izkušnjo in smiselnosti takšne sodelovalne opreme v podjetjih. Na tržišču se pojavlja vedno več interaktivnih zaslonov, ki so v prvi vrsti namenjeni sestankom. Ti omogočajo komunikacijo med ljudmi na neposreden in grafičen način, zato je pomembno, da spoznate nekaj podrobnosti. Velikokrat so podrobnosti tisti atributi, ki ljudi pritegnejo ali odvrnejo od uporabe. Če je uporabniška izkušnja dobra, se bo oprema uporabljala in investicija v to opremo se bo zagotovo hitro povrnila.
Rojstvo interaktivnega zaslona
Po zatonu interaktivnih tabel, ki jih še marsikje uporabljajo predvsem v šolah, je na tržišče prišla naprava, ki je združila več naprav v eni sami. Projekcijsko platno, projektor, računalnik, belo tablo in flipchart je zamenjal velik LCD zaslon na dotik, ki ima vgrajen svoj računalnik. To uporabniku omogoča takojšnjo uporabo brez priključitve dodatne naprave.
V Evropi so se v začetku leta 2009 kot prvi na tržišču pojavili interaktivni zasloni Clevertouch. Danes imajo v Veliki Britaniji, od koder izvirajo, več kot 25% tržni delež. Ti zasloni se od konkurence razlikujejo predvsem po inovativnih lastnostih ter lahkotnosti uporabe. Pri Clevertouch-u, pionirju na svojem področju, razvijajo tehnologijo, ki zagotavlja najboljšo uporabniško izkušnjo.
Uporabniška izkušnja bo odločila ali se bo naprava uporabljala ali ne
Na Zahodu se uporablja termin oz. kratica UX (User Experience) in priča o tem, kako bo določena naprava vplivala na uporabnika oz. kako jo bo uporabnik doživel med uporabo:
- ali je dovolj preprosta za uporabo, da uporabnik ne potrebuje zanj posebnega priročnika,
- izgleda atraktivno,
- se obnaša tako, kot od nje pričakujemo,
- funkcionalno olajšuje določene procese in omogoča nove možnosti ipd.
Pri interaktivnem zaslonu dajejo uporabniško izkušnjo zraven atraktivnega izgleda še funkcionalne lastnosti, kot so:
- Izjemno hitro procesiranje dotika omogoča, da uporabnik med pisanjem ves čas vidi enako kakovostno črto v vektorski obliki, ki ne zaostaja za prstom ali pisalom. Tako ima uporabnik občutek, kot da piše s klasičnim flomastrom, hkrati pa so mu omogočene kretnje s katerimi lahko piše, briše, premika, povečuje objekte, npr. s prstom piše, z dlanjo zbriše …
- Zaslon lahko razlikuje objekte pisanja s kar do 0,5 mm natančnostjo.
- Deljenje digitalnih zapiskov poteka enostavno s pomočjo prikaza QR kode na zaslonu, pošiljanjem po elektronski pošti ali direktno v oblak Google Drive, One Drive …
- Zapisane vsebine se lahko »neomejeno« povečujejo in tako ideje, ki jih uporabnik zapisuje, nimajo okvirjev.
- Na zaslon se lahko uporabniki na enostaven in hiter način povežejo s svojo poljubno mobilno napravo. Tako lahko npr. svoj prenosnik ali telefon spremenijo v napravo z ogromnim touch displejem, na katerem upravljajo s svojo napravo.
- Uporabnik lahko uporablja označevanje (anotacijo) oz. pisanje v praktično vseh aplikacijah na vseh priključenih virih.
Pot do učinkovite komunikacije
Interaktivni zaslon je nedvomno naprava, ki sodi v vsako sejno sobo oz. prostor, kjer poteka interakcija med ljudmi. Seveda je zelo odvisno od posameznih uporabnikov, koliko bodo to opremo izkoristili za predstavitve, sestanke, konference na daljavo ipd. Zagotovo je komunikacija učinkovitejša, kadar lahko pri tem uporabljate grafično sporočanje na način, kot bi uporabljali svinčnik in papir. Živa slika bogatih barv in kristalne ostrine pa pritegne in na vsebine usmeri tako rekoč vsak pogled.