Na letošnjem sejmu učnih tehnologij – Bett 2016 v Londonu, ki je največji tovrstni dogodek na svetu, je bilo letos še posebej prelomno obdobje.
Prelomno v smislu predstavljenih tehnologij za izobraževalne namene. Če je bil delež interaktivnih tabel v primerjavi z interaktivnimi zasloni še pred 3 leti 70:30, je bilo že lani opaziti, da se je ta delež izenačil na 50:50. Letos je bilo pri različnih proizvajalcih interaktivne opreme opaziti, da so promovirali le še interaktivne zaslone. Interaktivnih tabel je bilo zelo malo. Po videnem lahko z zagotovo trdim, da je bil delež interaktivnih tabel proti interaktivnim zaslonom le še 20:80.
To dejstvo jasno sporoča naslednje:
-
Velikoformatni interaktivni zasloni so postali bistveno bolj cenovno dostopni, kot so bili še pred 3 leti.
-
Interaktivni zasloni imajo bistveno boljše ločljivosti, kot jo ima projektor in so zato primernejši za vsako, tudi najbolj zahtevno okolje.
-
Slika je neprimerno boljša – svetlejša, bolj ostra, bolj bogata. Ločljivisti so višje, trenutni modeli že imajo 4K Ultra HD. Ni padanja senc, kot pri projektorjih, saj je to LED ekran na dotik.
-
Vzdrževanja praktično ni (projektorji potrebujejo intervalno servisiranje in zamenjavo žarnic)
V zadnjih 3 letih odkar se tega dogodka redno udeležujem sem zaznal bistveno povečanje ponudnikov programske opreme namenjene upravljanju šol in vodenju učnih procesov.
Med slednjimi so izstopali:
-
Sistemi za evidenco prisotnosti (katerega uvedba je tudi izziv v Sloveniji, več o tem si lahko preberete tukaj…)
-
Sistemi za evidentiranje obiskovalcev in zaposlenih (info prijavni terminal na vhodu, namesto klasičnega dežurstva učencev)
-
Sistemi za registracijo malic ipd.
-
Platforme za povezavo učnih nalog, spremljanje napredka in sistem za deljenje nalog.
-
Sistemi, ki se priključijo na vse omenjene sisteme in tiste, ki jih šole že uporabljajo in poenoteno prikazujejo informacije glede na vrsto uporabnika. Npr. ravnateljev pogled, učiteljev pogled, starševski pogled.
Povzetek in sklep:
V naslednjih 5 letih bodo v šolah v največji meri prisotni interaktivni zasloni. Samo vprašanje časa je tudi, kdaj bo zaživel koncept »prinesi svojo napravo«, saj so pametne naprave praktično prisotne že v vsakem žepu.
Dejstvo je, da se bodo interaktivne table še naprej prodajale, saj je njihova cena v primerjavi z interaktivnimi zasloni še vedno nižja. Je pa na dolgi rok 4-5 let že dražja zaradi stroškov vzdrževanja projektorjev. Aktualne cene lahko primerjate na tej strani.
Šole bodo uporabljale še več programske opreme za upravljanje svojih delovnih procesov.
Tehnologija bo omogočala razpršeno delo, ki ne bo več vezana samo na razred v času pouka, temveč bo delo potekalo od praktično kjerkoli ob kateremkoli času (npr. času, ki ga učenci porabijo za opravljanje domače naloge).