Čas branja: 3 min
Od 6. do 9. februarja 2018 je v Amsterdamu potekal največji svetovni sejem avdiovizualnih tehnologij (AV), Integrated System Europe 2018 (ISE). Ponaša se z več kot 80.000 obiskovalci v štirih dneh, preko 1.200 razstavljavcev je popolnoma napolnilo 15 dvoran. Ko smo vse skupaj doživeli v živo, nam je jemalo sapo.

 

Gole razsežnosti celotnega sejmišča niso edini razlog za obisk sejma ISE. Vsak februar ga obiščejo AV profesionalci in njihovi kupci, saj so prav tukaj v zadnjih dveh letih predstavili preko 200 povsem novih izdelkov. 20% strokovnjakov se ga udeležuje s področja severne Amerike, kar potrjuje pomembnost tega sejma.

Zbrali smo ključne vsebine in teme, ki so na letošnjem ISE močno izstopale.

 

Kakšna je prihodnost sodobnega pisarniškega okolja v podjetjih in institucijah?

Clevertouch je na sejmu predstavil široko paleto izboljšav programskih rešitev in izdelkov, pa tudi povsem novo raziskavo “Delovni prostor prihodnosti”, s katero so skušali preveriti in odkriti najnovejše trende iz sodobnih podjetij in pisarn. Raziskava je vključevala preko 1.000 zaposlenih iz pisarn s področja Velike Britanije. Vprašali so jih, katere sodobne tehnologije imajo ali že uporabljajo v svojih pisarnah. Izkazalo se je, da bo v prihodnosti ključna dobra prepletenost orodij in uporabnikov z veliko vključenostjo povsem novih (in precej različnih) tehnologij. V osrčju vsega pa bo napredno sodelovanje (kolaboracija). Ko pogledamo z zornega kota ureditve pisarniških prostorov, postane jasno, da mora podjetje zagotoviti veliko različnih okolij in ureditev, v katerih zaposleni zelo aktivno ustvarjajo in sodelujejo. To so npr. lahko področja za mirno delo s podporo delovnim napravam (napajanje, povezave, konferenčni klici, …) ali pa v timsko delo usmerjeni prostori za sestanke z interaktivnim zaslonom kot centrom dogajanja (predstavitve, razpravljanje z uporabo prostoročnega risanja, dodajanje opomb pri skupinskem pregledu, uporaba video konferenčnih klicev in s tem vključevanje udeležencev na daljavo itd.).



Na svojem predstavitvenem prostoru so izpeljali tudi mini anketo, v kateri so ugotavljali globalne trende na ravni potreb in povpraševanja v prodaji AV opreme. Prejeli so odgovore najrazličnejših obiskovalcev iz kar 23 držav. Razmerje med poslovnim in EDU segmentom je bil skoraj v celoti izenačen pri izražanju potreb po novih tehnologijah za sodelovanje, obiskovalci iz javnega sektorja pa so bistveno bolj intenzivno povpraševali po sodobnih AV rešitvah.

Ugotovitve obeh raziskav potrjujejo Clevertouchevo usmerjenost v razvoj odličnih rešitev za sodelovanje (kolaboracijo), ki bodo jedro (marsikje so že zdaj) sodobnega pisarniškega okolja oz. delovanja podjetij.

 

Clevertouch prejel kar tri nagrade

Vodilni britanski proizvajalec interaktivnih zaslonov Cleverotuch je požel rekordno bero nagrad. Različna priznanja iz let 2015, 2016 in 2017 so tako letos nadgradili še z

  • “AV Display” – inovacija leta za serijo zaslonov Clevertouch Plus,
  • “InAVation Awards” – predstavitvena tehnologija za sodelovanje in oddaljene klice za serijo zaslonov Clevertouch Pro,
  • “AV News” – Marketing profesionalec – nagrado je prejel Adam Kingshott, direktor marketinga pri lastniku Clevertouch, podjetju Sahara.
Več o nagradah >>

 

Boj za prevlado na področju prenosa video vsebin preko omrežja

Obstaja cela vrsta rešitev za prenos video posnetkov preko omrežij. AVB, HDBase, SDVoE, SCSi (Harman), DM NVX (Crestron) in Dante so glavni igralci v video vodah. Prišli smo do točke, kjer se vsak od naštetih zelo resno bori za prevlado pred ostalimi tekmeci. Večina se je osredotočala na prednosti svoje rešitve kot edine prave in ob tem primerjalno navajala konkurenčne rešitve kot nepopolne v določenih tehničnih in uporabniških značilnostih.

Odlično bi bilo, če bi se rešitve čim bolj konsolidirale na ravni vira video posnetka (na začetku) in na ravni sprejemnega zaslona (na koncu). Do takrat pa je pri pristopih in rešitvah še vedno zelo pestro. Nekompresiran 4K signal se začne pri velikosti 18 GB. Če to poskusite spustiti skozi povezavo s pasovno širino 1 GB, kot je to primer pri SDVoE, je vedno potrebne vsaj nekaj kompresije signala. Izkaže se, da so za uspešen prenos in prikaz videa stroški ali na strani omrežja (večja propustnost) ali na zaključnih točkah (napredna rešitev z zaslonom, ki odlično dekodira kompresiran signal) oz. bo trpela kakovost slike, če rešitev ne bo optimalna. Pri tem je treba upoštevati, da je video signal z veliko dinamiko (veliko gibanja) bolj primeren za visoko kompresijo in izgubo kakovosti slike, podrobne statične slike in prikazi (preglednice, načrti ipd.) pa so zelo občutljivi na kompresijo.

 

Povsod LED zasloni

Podobno stanje je tudi na področju LED tehnologij. Skoraj vsak proizvajalec ima svojo tehnološko rešitev, vsi iščejo nove rešitve in veliko preizkušajo. Videli smo LED zaslone, ki so bili postavljeni v konfiguracije, s katerimi so uspeli doseči skoraj že 3-D vtis prikaza. Samsung, Barco in Christie Digital so imeli video stene, ki so dobesedno osupnile z barvno globino in čistostjo slike. 4K tehnologija postaja vse bolj samoumevna – podobno, kot se je to še pred nekaj leti dogajalo s HD tehnologijo prikaza. Na voljo je praktično pri vseh proizvajalcih (med ponudniki smo odkrili tudi kar nekaj povsem novih blagovnih znamk).

Podobno kot pri rešitvah prenosa video signala, bo tudi tu izbira rešitve povsem odvisna od načina uporabe. Ključno je povezovanje z integratorjem, ki sodeluje z večjim številom ponudnikov tehničnih rešitev in je sposoben za kupca načrtovati končno rešitev ter jo tudi vzpostaviti. Tako imate neposredno podporo strokovnjaka, ki vam zna predstaviti prednosti in slabosti posameznih tehnologij in rešitev oz. blagovnih znamk in izdelkov.

 

Avdiovizualno zunaj AV sveta

Branža, ki ponuja avdiovizualne rešitve, je bila večino svojega časa precej izolirana od drugih industrij. Res so obstajale povezave z upravljanjem osvetlitve, HVAC, upravljanjem stavb, vendar povezav z drugimi področji na sejmu več let ni bilo opaziti. Letos pa sta se na ISE nenadoma pojavila Google in Tesla. To je razvoj, ki kaže na povečano pomembnost sejma ISE, ob enem pa postane jasno, da imata ta dva pomembna igralca velik neposreden poslovni interes tudi na področju avdiovizualnih tehnologij.

Z Google Home, Amazon Echo in drugimi pomočniki, ki jih upravljamo z govorom, se področje novih tehnologij in rešitev za končne uporabnike z velikimi igralci intenzivno širi na področje avdiovizualnih tehnologij. Poleg tega, da velikani kot Google ali Tesla prihajajo na sejme in dogodke, kot je ISE, se tudi vse bolj poslovno povezujejo z tradicionalnimi proizvajalci avdiovizualnih izdelkov in s tem uporabljajo napredno znanje o uspešnih AV rešitvah.

 

ISE je bil v letu 2018 izjemno prodoren in bo gotovo še kar nekaj let. Sejmišče je bilo povsem natrpano, organizator pa že išče dodatne prostore. To pomeni, da bo ISE še naprej prvo in najbolj pomembno mesto za predstavljanje rešitev različnih AV proizvajalcev in integratorjev, pri čemer se bodo za nastop na sejmu pripravljali kar celo leto. Po drugi strani je to sejem, ki bi ga morali vsi, ki so povezani z uporabo ali prodajo AV opreme, obiskati vsaj občasno. Če že ne morete izpeljati neposrednega obiska, si vsaj vsak februar načrtujte spremljanje AV objav, časopisov, člankov in predstavitev z ISE preko svojega računalnika, telefona ali tablice. Konec koncev je to AV sejem, ki ga obiščejo razstavljavci in obiskovalci z vsega sveta. Gotovo vam bo koristilo, če se mu vsak februar vsaj malo posvetite.