Zakaj so se šole na Floridi odločile nadgraditi ključne tehnologije pri poučevanju?
Med mnogimi uspešnimi zgodbami iz vsega sveta smo vam tokrat pripravili predstavitev primera dobre prakse iz ZDA.
Učitelji osnovnih in srednjih šol v okrožju Sarasota, Florida, ZDA, so pri pouku že kar nekaj let aktivno uporabljali interaktivne table s projektorji. Navduševal jih je dinamičen in prilagodljiv pristop k poučevanju in podajanju snovi, manj zadovoljni pa so bili z nenehnim nastavljanjem projektorjev, kalibracijo interaktivnih tabel, motile so jih težave s svetlostjo in jasnostjo slike ter počasen zagon sistema z računalnikom, projektorjem in tablo.

O prehodu na novo tehnologijo z interaktivnimi zasloni sta odločila dva ključna dejavnika
1. Dostop do naprednih tehnoloških rešitev
Interaktivni zasloni izkoriščajo prednosti najsodobnejših tehnologij, ki so vgrajene v tablične računalnike (kot so npr. iPad, Microsoft Surface, Samsung Galaxy Tab). Lahkotnost uporabe ekrana na dotik je enostavno prenesena na velikost interaktivnega zaslona, ki se ga uporablja zelo podobno kot tablični računalnik.
Učenci na dotik občutljive zaslone uporabljajo vsak dan (na najbolj naraven način) na svojih napravah, zato morajo biti takšne tehnologije samoumeven sestavni del učilnice. Poleg tega pa je kakovost slike (svetlost, žive barve, jasnost slike, ločljivost prikaza) na interaktivnih zaslonih eksponentno boljša, kot na interaktivnih tablah (ni več ugašanja luči, okna lahko ostanejo nezagrnjena, zaslon ima svetlo in čisto sliko, ki je na voljo trenutek po pritisku na gumb za vklop). Kakovost slike se skozi čas ne spreminja (interaktivni zaslon ima življenjsko dobo najmanj 50.000 ur, torej 15-18 let), kar je velika težava pri projektorjih, ki se sicer uporabljajo skupaj z interaktivnimi tablami. Boljša slika zajamčeno pritegne več pozornosti pri prikazanih vsebinah.
2. Dolgoročni stroški oz. stroški lastništva
Tekoči stroški vzdrževanja opreme so bili eden najpomembnejših dejavnikov pri njihovem odločanju o zamenjavi. Šole v celotnem okrožju so že zaključile prvi cikel zamenjav žarnic ali celotnih projektorjev za uporabo z interaktivnimi tablami. S prehodom na interaktivne zaslone so lahko sprostili rezervirana sredstva, ker vzdrževanja sploh ni, in jih namenili drugim področjem. Poleg tega interaktivni zasloni porabijo bistveno manj električne energije, kar je velika dodatna korist z zornega kota zniževanja tekočih stroškov, ob enem pa je takšna rešitev okolju veliko bolj prijazna.
Usposabljanje za pričetek uporabe interaktivnega zaslona
Za uporabo novih interaktivnih zaslonov so morali usposobiti preko 3.000 učiteljev. Pri tem so uporabili precej različne pristope. Organizirali so ena-na-ena usposabljanja v kombinaciji s samostojnim učenjem in delavnicami, ki jih je upravljal trener. Izobraževalne vsebine so se raztezale od splošnih “kako-naredim” do zelo specifičnih, ki so bile povsem prilagojene učnim načrtom.
Z razvojem znanj in izkušenj so se vse bolj osredotočali na programske rešitev za sodelovanje in vključevanje BYOD (Bring Your Own Device – prinesi svojo napravo) prenosnih telefonov in tablic, ki so last učencev. Tako lahko učne vsebine pošljejo z interaktivnega zaslona na naprave, ki jih uporabljajo učenci ali pa ti svoje vsebine kar s svoje naprave prikažejo na interaktivnem zaslonu. Mogoča je tudi interakcija s pomočjo anket ali s postavljanjem vprašanj, ki jih učitelji postavijo vsem ali posameznim učencem in spremljajo njihove odzive oz. odgovore.
Vpliv na predavanja in učenje (koristi za učitelje in učence)
Učitelji imajo po zamenjavi več svobode pri organizaciji dela v svoji učilnici. Na zaslon lahko preko HDMI in USB vhodov ali kar brezžično priključijo več naprav. Ta je postal digitalno vozlišče, ki jim omogoča prikazovanje vsebin neposredno z naprav, ki jih uporabljajo učenci. Učitelji z lahkoto poiščejo in prikazujejo digitalne učbenike oz. vsebine, priključijo lahko dokumentno kamero in prikažejo neko dogajanje ali dokument z vsemi podrobnostmi celotnemu razredu naenkrat …
Interaktivni zaslon se zlije z učiteljevim osebnim stilom poučevanja. Pouk lahko prične s prikazom šolskih novic, ki jih zaslon prejme preko modula za digitalno prikazovanje obvestil, nato pa s pričetkom pouka preklopi na navodila za jutranje aktivnosti ali delo v krogu, nato pa se sodelovanje nadaljuje v majhnih skupinah, kjer nekateri delajo neposredno na zaslonu, drugi na svojih napravah, tretji s klasičnimi zvezki in knjigami.
Za učence so veliko olajšanje svetlejši, enakomerno jasni in kristalno čisti ekrani. Ni več zapletov z nejasnim prikazom preko projektorja. Ko jih učitelj pokliče k zaslonu, si lahko za delo na njem povsem poljubno izberejo način uporabe: lahko ga uporabljajo kar s prstom, lahko s pisalom, za pisanje lahko uporabijo grafično zaslonsko tipkovnico ali pa klasično brezžično tipkovnico. Vso znanje in spretnosti, ki so jih otroci pridobili z uporabo pametnih telefonov in tabličnih računalnikov, lahko zdaj z lahkoto izkoristijo ob uporabi interaktivnega zaslona.
Koristi za vzdrževalce in administratorje so očitne. Prihranjeno jim je reševanje zapletov z nastavljanjem in kalibriranjem interaktivnih tabel, ne rabijo se ukvarjati s čiščenjem filtrov, pregorelimi žarnicami in nejasno sliko projektorjev.