Vsak otrok ima prirojeno sposobnost učenja. V začetnih obdobjih življenja se ta sposobnost veliko bolj odraža, kot v poznejšem obdobju. Otrok v svojem življenju raziskuje in ustvarja. Razvija sposobnosti medsebojnih odnosov in interakcij z drugimi otroci ter na ta način spoznava svoje okolje.
Z izkoriščanjem te prirojene sposobnosti učenja lahko pomagamo učencem doseči večji uspeh. Interaktivne tehnologije, ki obstajajo že od leta 1991, ko je SMART predstavil prvo interaktivno tablo na svetu, so danes toliko tehnološko dovršene, da lahko z njimi ustvarjamo učilnice, ki spodbujajo naravni način učenja. Pri tem pa poskušajo vključiti čim več senzorjev oz. čutil, da postane proces pomnjenja kar najbolj učinkovit.
Kaj pravzaprav sploh je naravni način učenja?
To vprašanje je namenjeno vam, spoštovani učitelji. Verjetno se boste strinjali, da ste se rodili v popolnoma drugačnih časih, kot ga trenutno živijo vaši otroci oz. vaši učenci. Smo v obdobju velike digitalne transformacije, ki ima največji vpliv ravno na najmlajše, ki imajo seveda največ sposobnosti učenja. Pravimo, da informacije vpijajo kot spužve. Mladi živijo v času sodobnih tehnologij in ti vsi digitalni mediji so postali otrokom naraven način prenosa informacij. Sam velikokrat žalostno opazujem današnjo mladino, ki sede drug ob drugem med seboj tiho brez besed komunicirajo preko Facebooka, ali iščejo Pokemone v resničnostnem svetu pomešanim z realnim. Pa da ne bodo samo mladi tisti “grešniki”, ozrite se naokrog npr. v lokalni restavraciji in poglejte koliko oseb dejansko pri mizi uporablja svoj mobilnik…
Da ne bi preveč zašel iz teme, se bom na tej točki raje ustavil. Preprečiti otrokom uporabo oz. se izogniti dejstvu, da bo ta tehnologija nanj izjemno vplivala je iluzija.
Kar lahko in tudi moramo storiti, da sodobne tehnologije spoznamo, prepoznamo v njih uporabno vrednost in jih uporabimo na koristen način. Otrokom s pomočjo sodobne tehnologije doziramo prave informacije na njim najbolj naraven način.
V takšnih sodobnih učilnicah se učenci na naraven način učijo sodelovati, biti uspešni pri učenju in medsebojnih odnosih.
Najpomembnejšo vlogo in odgovornost pri tem ima pa seveda učitelj. Tukaj pa se običajno vse začne in lahko tudi hitro konča. Ker se zahteve, naloge in obveznosti spreminjajo, je tudi ključno, da se učitelji sproti izobražujejo. Že pred 3 leti je na Bett-u v Londonu en višji predavatelj, katerega imena se na žalost več ne spomnim, na enem izmed plenarnih predavanj povedal, da bodo učitelji čez 5 let predavali o 60% vsebinah, ki še sedaj sploh niso nastale.
Sodobne tehnologije, ki jih enostavno morate poznati
Sodobne didaktične tehnologije, kot npr. novi sodobni interaktivni zasloni, zamenjujejo do sedaj vsem dobro poznane interaktivne table. Interaktivni učbeniki so iz leta v leto boljši in so sedaj že dosegli zares fascinantno podobo. Tak primer je sistem Mozabook, plod madžarskega podjetja Mozaik, ki je letos na vseh najbolj odmevnih izobraževalnih dogodkih po Evropi in svetu dosegel številna priznanja in dosegel nivo najboljših. V Sloveniji je njegovo izjemno dodano vrednost uporabila založba Modrijan, ki že v tem trenutku ponuja bogate vsebine, ki preprosto navdušujejo učence, učitelje, kot tudi starše.
Primer uporabe visoko kakovostnega 4K Ultra HD interaktivnega zaslona.
Poznati pa morate tudi dejstvo, da se je v šolstvu po Evropi kot tudi v svetu že prijel koncept BYOD (Bring Your Own Device), ta vključuje uporabo mobilnih naprav, ki jih prinesejo učenci s seboj v šolo. Na ta način lahko učitelj vsakemu učencu dodeli zanimive naloge na njegov telefon ali tablico in hkrati spremlja rezultate njegovega reševanja. Izjemno programsko orodje, ki to že podpira je SMART Notebook 16.1. Samo vprašanje časa je, kdaj se bo koncept BYOD uveljavil tudi pri nas. Kot sem izvedel, nekateri učitelji v Sloveniji uporabo že testirajo in kar je najpomembneje, odzivi so zelo obetavni.
Veliko pozornosti je letos pritegnila predstavitev sistema Mozabook na SIRikt-u 2016 v Kranjski Gori.