Čas branja: 2 min

Poučevanje lahko predstavlja zanimivo poklicno kariero, vendar zagotovo ni enostavno. Izobraževanje novih generacij je težko delo, vse večje zahteve pa povečujejo pritisk na učitelje in profesorje. In ta pritisk jemlje svoj davek.

Kot navaja poročilo dobrodelne organizacije “Education Support”, ki na področju zdravja nudi pomoč izobraževalnim delavcem, skoraj tri četrtine učiteljev in 84% šolskega vodstvenega kadra svoje delo označuje kot “stresno”. Več kot tretjina izobraževalnih strokovnjakov je doživela težavo z s svojim čustvenim počutjem v preteklem študijskem letu. Skoraj polovica (49%) meni, da njihovo delo negativno vpliva na duševno zdravje in počutje.

Toda kaj je tisto, kar povzroča stres? Preveč dela, dolge ure, premalo podpore in vse večja usmerjenost družbe v doseganje ciljev in v učinkovitost so le nekateri od razlogov, da se učitelji počutijo preobremenjene.

To pa bo dolgoročno vplivalo na splošno zdravje učiteljev in znižalo standarde pri delu in pouku. Učitelji zaradi preobremenjenosti ne morejo posvetiti dovolj časa in energije motiviranju in uspešnosti učencev ter dijakov. V letu 2018 je raziskava, ki jo je opravila univerza Leeds Beckett, pokazala, da večina anketiranih učiteljev (77%) meni, da slabo duševno počutje učiteljev škodljivo vpliva na napredek učencev. Ravni energije upadajo, ne znajo biti kreativni in težko izvedejo vse, kar pri delu načrtujejo v svojih razredih. Raziskava o obremenitvi Nacionalne zveze za izobraževanje iz leta 2017 je pokazala, da je 81% učiteljev razmišljalo, da bi v roku leta dni opustili pouk oz. zamenjali službo zaradi delovne preobremenitve.

V raziskavi med 1.200 učitelji, ki jo je izvedla šola University College London (UCL), je bilo ugotovljeno, da jih je med 40-50 odstotki že zapustilo delovno mesto oz. so vsaj razmišljali, da bi zapustili poklic v 10 letih od zaposlitve. Med tistimi, ki so odšli, je 75% anketirancev navedlo slabo ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, 71% jih je navedlo zdravju škodljive delovne obremenitve, 57% pa je krivdo pripisovalo kulturi pretirane storilnosti in učinkovitosti.

Pomanjkanje virov je eden ključnih dejavnikov naraščanja ravni stresa. Če nimate dostopa do potrebne opreme in drugih virov za kvalitetno delo pri pouku, pride do nepotrebnega podvajanja nalog in trošenja osebnega časa za pripravo novih, kakovostnih in zanimivih lekcij oz. vsebin.

Uporaba novih tehnologij lahko učitelje in profesorje bistveno razbremeni!

S premišljeno uvedbo interaktivnih in drugih sodobnih tehnologij se viri in vsebine zlahka delijo med kolegi in širijo med učenci in dijaki, kar spodbudi rast učne skupnosti in zmanjša delovne obremenitve. Povečanje sodelovanja prinaša dodatno podporo in pomoč, kar izboljša počutje in povezanost učiteljev oz. profesorjev. Delo se ne podvaja, kar zmanjšuje posamezno delovno obremenitev in hkrati zagotavlja, da imajo vsi dostop do preverjenih in dobro pripravljenih standardiziranih orodij (tudi vsebin!). Učiteljem in profesorjem se zmanjša (nepotrebni) obseg dela, razmerje med poklicnimi aktivnostmi in zasebnim časom se ponovno uravnoteži.

Na srečo uvedba novih tehnologij in rešitev nujno ne prinaša velikega prilagajanja na novosti. Interaktivni zasloni Clevertouch za šole so združljivi z večino programov. Obstoječe dokumente je mogoče enostavno naložiti oz. odpreti, pri delu lahko takoj uporabite vsebine, ki jih že imate pripravljene.

Zasloni Clevertouch za šole so na voljo s z dostopom do platforme Cleverstore, ki ponuja preverjene brezplačne izobraževalne aplikacije in igre. Z enim klikom jih učitelj namesti kar sam in pri tem ne potrebuje IT podpore ali pomoči upravljavca omrežja. V Cleverstore nato iščejo po ključnih besedah, stopnji oz. starosti učencev, predmetu, jeziku … in samo še kliknejo za delo v razredu, ki takoj podpre aktivno učenje. Z naprednima programoma Lynx in Snowflake lahko v nekaj minutah pripravijo uvoz in ustvarjanje učnega načrta oz. vsebin ali dejavnosti v razredu. Tako sprostijo svoj čas – za poučevanje!

Uporaba tehnologij in orodij za izboljšanje učnih izkušenj s sočasnim zmanjševanjem delovnih obremenitev in pritiska na učitelje koristi vsem udeležencem izobraževalnega sistema.

Učitelji, ki se počutijo bolj svobodni in podprti, bodo vztrajali pri svojem delu (in poklicu), kar bo njihovim učencem zagotovilo višji nivo izobraževanja. Zadovoljni učitelji gotovo ustvarijo boljše učno okolje – tako zmagamo vsi.